25 Mart 2016 Cuma

tombibirthday


Kendini yıpratan, kontrol delilerinin, hiçbir işi şansa bırakmayanların as başkanıyım evet. Kabul ediyorum. İşte bu yüzden doğum günü hazırlıklarına tombiler 7 aylıkken başladım. Zaten onlar için alışveriş yapmaya da gebe kalmadan önce başladığım için yakınlarımın hiçbirisi bu durumu garip karşılamadı.

Benim için aktif hazırlıktan öncesi zihinsel hazırlıktır çünkü. Elimizin altında bunca imkan varken neden riske girelim ki değil mi?? :) 

Bazı şeylerden çok emindim… mesela neyi istemediğimden… asla pembe, mor, mint yeşili ve gri istemiyordum. Daha canlı, aktif, heyecanlı bir parti olmalıydı. Kişi sayısını kısıtlamak istemiyordum. Keyifsiz bir doğum süreci ve ilk 6 ay yaşamıştık. Pek çok dostumu, ailemi istediğim gibi ağırlayamamış hatta tombilere hak ettikleri neşeli karşılamayı yapamamıştık. Doğumun olduğu gün hepimiz sonsuz kaygılı ve hüzünlüydük aslında… hastane sürecinden sonra da prematüre bakımında hijyen durumlarına maksimum dikkat edilmesi gerektiği için uzun süre 5 kişiden kalabalık bir ortama sokamadık bebeklerimizi. Sonra yaz tatili geldi, işe yeniden başladım derken sanki biraz sönük geçti ilk yıl gibi geldi hep bana. Birde kahvaltı/brunch saatine gelen bir organizasyon istemediğimi çok iyi biliyordum. Saat 10:00 bebeklerin çoğunlukla sabah şekerlemesi yaptığı saat bu süreçte onları uyanık tutmak zor olacaktı. Bir de sabah saatinde hazırlanmak yetişmek hem benim için hem de gelecek misafirlerimiz için eziyet haline gelebilirdi. Neyi istemediğimden emin olduktan sonra ihtiyaçlarımı belirlemeye başladım…






Partinin en zor aşaması uygun bir mekan bulmaktı. Yaklaşık 100 kişilik bir organizasyon yapacaktım. İlk olarak otellerden başladım. Ankara da mutfağını sevdiğim, kaliteli bulduğum bütün otelleri gezdim. Çay saati büfesi için seçeneklere ve fiyat aralıklarına baktım pek çoğundan teklif aldım. ürün içeriği olarak tatmin edici seçenekler bulmuş olsam bile ne yazık ki fiyat olarak bütçemizin çok üstündeydi gelen teklifler.  Bütçesi daha yüksek veya kişi sayısı daha az olan kişiler için yemek kalitesinden ve salon performansında en iyi alternatifler; ATLI OTEL, LİMAK AMBASSADORE otellerdi. İkisinin de aydınlık, havadar, camı dışarıya açılan salonları vardı. Otellerle bütçemiz uyuşmayınca cafe ve restoranlara sıra geldi. Pek çok mekan gezdim hiçbirini sevmedim veya savdim ama bu kalabalığı kaldıracak yetenekte değillerdi. Sonuç olarak hem menü kalitesi, hem fiyatları hem de mekanın genişliği ve aydınlığı açısından en çok içimize sinen; Beysukent yolu üzerindeki İSLİ FIRIN oldu. 1,5 yıldır evimizin altında bulunan şubesinden aldığımız her ürünün çok lezzetli olması da karar verme sürecimi hızlandırdım. Mekanın içerisinde bulunan 6 tane sevimli ağaç, dekorasyonun sadeliği, duvar değil cam ile kapalı olması ve çoookk ferah oluşu beni fazlasıyla tatmin etti. (Bu arada tertemiz ve zevkli döşenmiş bebek bakım odası da mevcut işletmede)

Gelelim organizasyona… “içimdeki ben hallederim yaaa ne olacak” diyen kadın baskın çıktı ama size tavsiyem siz içinizdeki o kadını susturun. Deli misiniz yaaa ??? Ben deliyim! Maalesef. Ama siz olmayın. 2 ay boyunca pinterestteki tüm parti fikirlerini inceledim. Doğum günü, baby shower, diş buğdayı, 30 yaş doğum günü, 60 yaş doğum günü… ne varsa hepsine baktım galiba. Sevdiğim beğendiğim tüm fikirlerin ekran görüntüsünü alıp telefonumda bir dosya ile biriktirdim. Aynı zamanda pinterestte “DO IT YOURSELF / HAND CRAFT”… vs altındaki pek çok içeriğide takip ettim. onlardan da biraz fikir almaya çalıştım.
Renk olarak maksimumda obje bulabileceğim ve aynı zamanda heyecan ve canlılık katan KIRMIZI, MAVİ ve SARI tonlarını belirledim. Açıkçası işimi en çok kolaylaştıran şey bu kararım oldu. Kendi evimde ve dışarıda bu renklerde sayısız seçenekte obje, süsleme, sunum malzemesi bulabildim. 

Pek çok şeyi matbaada bastırıp evde kendimiz yaptık. Tek tek hepsini anlatmaya başlıyorum...

1. Davetiye: anı olarak kalması için özel tasarlanmış basılı bir davetiyemizin olmasını çok istemiştim. Sevgili arkadaşım Berke ve M2N matbaacılık bu konuda ve diğer tüm basılı materyallerin hazırlanması konusunda bana çok yardımcı oldular. (www.m2n.com.tr) Fikri pinterestte gördüğüm bir görselden esinlenerek kendime göre revize ettim ve ortaya şöyle bir şey çıktı. Çok da güzel oldu bence :) 



2. Duvar panosu: mekanın tuğla duvarı olmadığı için arkadan transparan görünmemesi ve yansımaması için büfenin arkasına kalın bir malzemeden yapmamız gerekiyordu panoyu. hem önünde fotoğraf çekilecek bir baz olacak hemde büfenin görsel bütünlüğüne destek olacaktı. Önce mukavva yaptıralım dedik ama onu dik tutmak zor olacaktı ve pahalıya gelecekti. Sonra poster bastıralım dedik. İstediğim boyutlarda bir poster inanılmaz fiyata geldi. Sonunda köpük strafor alıp boyamaya karar verdik. Ankara Rüzgarlı sokakta bulunan inşaat malzemesi satan dükkanlardan temin edilebilir. Kendi rengi mint yeşili gibi ama üzerine astar çektikten sonra, birkaç kat  duvar boyası ile boyadığınız zaman istediğiniz rengi elde ediyorsunuz. Biz kırmızı tercih ettik. Koçtaş'ta Marchall boya renk makinasında istediğimiz renkleri hazırlatarak kullandık. 2 gün içerisinde tam olarak kuruyor ve kokusu kalmıyor. 125X65 cm boyutunda yüksek dansiteli strafor - tanesi 4,5 TL (biz 6 adet kullandık)


Panonun üzerine banner şeklinde HAPPY BIRTHDAY yazısı hazırlamıştık. İlk etapta ipe dizmeyi düşündüm ama sonrasında istediğim efekti vermek zor olacağı için pano üzerine pinlemeye karar verdim. Kırmızı uçlu toplu iğnelerde her bir bayrağı tektek monte ettik. Ardından bağlantı noktalarından pek hoşlanmadım ve www.funbou.com 'dan aldığım kırmızı beyaz kareli kumaş düğmeleri de aralarına iğneledim. Bu arada bu sitede harika 'kendin yap' malzemeleri bulabilirsiniz kesinlikle tavsiye ederim. Fiyatlarıda çok uygun. 





3. Bir Rakamları: Bunlarıda yine pinterestte görüp çok beğenmiştim. Orda mukavvadan yapmışlardı. Ama canım babam çok daha güzelini yaptı bize. Yine yukarıda bahsettiğim straforları kullanarak iki farklı 1 rakamı hazırladılar, dayım ile birlikte. Yine aynı şekilde astarlanıp boyandı. 






4. Ağaç Süslemeleri: bahsettiğim gibi mekanın içerisinde 4 tane sevimli ağaç vardı. bu ağaçlarıda dekorasyonun içerisinde katmak istiyordum. Genel konseptte herhangi bir figür kullanmak istemedim. Çocukların kendi resimlerini değerlendirmek istedim. bu noktada karşıma pinterestte çok sevimli fikirler çıktı. Eliz ve Erde'nin doğumdan itibaren çekilmiş 60 farklı ifadeli yüz resmini siyah beyaz hale çevirdik. Ve kafalarına kırmızı mavi sarı renklerde çizgili puantiyeli doğumgünü şapkaları geçirdik. Uçlarınada krapon kağıdı ile pompomlar yaptık. Fikri aldığım pinterest kullanıcısının ismini yazmamışım bir kenara, yoksa alıntı yaparak paylaşmak isterdim. Kendisinden gıyaben özür dileyeyim... :) 

Ayrıca ağaçlar için daha da bütün bir görüntü olması için yine funbou.com'dan daire şeklinde delikli kağıtlar sipariş ettim. (http://www.funbou.com/etiket-yuvarlak-2101)Bu kağıtlara Ankara Çayyolu sosyete pazarından aldığım çizgili ipler ile askılar yaptık. İpleri funbou da bulabilmeniz mümkün. (http://www.funbou.com/ambalaj-malzemeleri?page=3)  bu şekilde yaklaşık 100 adet ağaç süsü hazırladık. 




5. Büfe Süslemeleri: önce yiyecekleri anlatayım. Haftasonu çay saati olarak planlamıştım bu nedenle hem doyurucu olacak ama biryandan da çok yemek aktivitesi gibi görünmeyecek seçenekler seçtim. Herkesi sandalyede oturtma ihtimalimiz yoktu bu nedenle gençlerin ayakta olayca yiyebileceği şeyler hazırlandı. Börekler, mini pizza, 4 çeşit salata, dolma, mini muffin, kurabiye ve doğumgünü pastası şeklindeydi menümüz. Tabiiki ben mekanın tabaklarına bile müdehale ettim. Çok dümdüz görünmemesi için farklı yüksekliklerde cam ürünler getirdim evden ve servisi bu şekilde gerçekleştirdiler. 
Yiyeceklerin aralarına yine süslemeyi tamamlayıcı objeler ekledim. Börek, dolma ve  keklerin alınmasını kolaylaştırmak için kürdanlar hazırladım. Bu kürdanlardan mini muffinlerin üzerine taktıklarımız yine Eliz ve Erdenin şapkalı kafaları idi:) onun dışında Metro Grossmarketten aldığım ahşap kürdanları ve renkli bantlarla evde yaptığım kürdanları kullandım. Konsepte uygun renklerde kağıt pipetleri, peçeteleri, ağaçların arasına gerdiğim puantiyeli bannerları; Çayyolu Sosyete Pazarı içerisindeki parti malzemeleri standından aldım. Burada çok çeşitli pasta ve parti malzemeleri bulmanız mümkün. Göz atmanızı tavsiye ederim. Ayrıca büfenin üzerindeki kareli masaörtüsünü daha önce akıl edememişim. son gün farkettim bu eksiği ve IKEA'dan kumaş alarak son anda yetiştirdim. Hatta kenarlarını bastıracak vakit olmadığı için direk kullandım. Zamanım olsa daha ucuz bir alternatif kesin bulurdum. Bu kumaş pahalıya geldi maalesef. (http://www.ikea.com.tr/urun-katalogu/ev-tekstili/kumaslar/50165362/berta-ruta-metrelik-kumas.aspx)









6. Kıyafetler: Aslıda Ebru Danyal'dan bir takım diktirmeyi çok isterdim onlara ama fiyatları çok yüksek geldiği için bu alternatifi elemek zorunda kaldım. Zara'dan Eliz için gömlek ve jile, Erde içinde pantolon, gömlek ve hırka aldım. Birbirleri ile aynı değil ama uyumlu olmalarını istedim. Erde Bey'in cool şıklığını pantolon askısı ve papyon ile tamamladık.  Kendimiz içinde fotoğraflarda bebeklerin önüne geçmeyecek, tarzımıza uygun kıyafetler tercih ettik. Parti konseptimize uygun olarak bebekler için kukileta şapkalar hazırlattım (www.evimatolyem.com'dan ) Ama bizimkiler kafalarında birşey olmasından pek hoşlanmadıkları için maalesef takamadık onlara, anne baba olarak biz takarak eğlendik. 








7. Balonlar: Konsept renklerine uygun metalik balonları Gordionda alt kattaki baloncudan aldım. Götürene kadar yarısını patlattım :( ama bence doğumgününün en önemli ayrıntısıdır balon olmazsa olmaz yani. büfenin yanına ve mekan girişine koydum. bu balonlar heryerde aynı fiyat o yüzden size en yakın yerden almanızı tavsiye ederim.

8.Hediye Masası: Tüm dostlarımız getirdikleri hediyelerle bizi sevindirdiler. Ama çok kalabalık olduğu için hediyeleri orada açamadık. Bir masa üzerinde hepsini topladık ve üzerlerine etiketlerle isim yazdık. Evimize gittiğimizde keyifle hepsini açtık. Açıkçası orada açıp direk teşekkür edebilmeyi çok isterdim ama vakit kısıtımız olduğu için bu vakti herkes ile daha uzun süre ilgilenerek geçirmeyi tercih ettim. 




9. Pasta: çok fazla obje barındırmayan sade bir pasta olmasını tercih ettim. Çünkü mekan pastane olduğu için dışarıdan bir butik heykeltraş pastacı ile çalışmamız mümkün değildi. Bu nedenle riske girmedim ve yapılabilecek en basit modeli tercih ettim. Ama yinede süslemesini çok beğendim mi derseniz hayır ama tadı gayet güzeldi.







10. Fotoğraf: Sevgili arkadaşım Yeşim (www.jadefotograf.com) bizi bu günde de yanlız bırakmadı sıcak ve samimi fotoğraflarımızı çekti. Profesyonel fotoğrafın kesinlikle olması gerektiğini düşünüyorum. Albüm yaptırıp yaptırmamak sizin kararınız mesela biz istemedik ama güzel çekilmiş nitelikli fotoğraflarımızın olması bizi çok mutlu etti. Çok sevgili iki arkadaşım daha var fotoğraflar için önerebileceğim. Instgram'da Yelijoe ve LarienDijital hesaplarına göz atmanızı tavsiye ederim.

11. Diğer: Organizasyonu kendiniz yapacaksanız mutlaka mekana erkenden gidip hazırlıkları yapmalı ve her çeşit bant, makas, zımba, iğne, raptiye, yapıştırıcıyı yanınızda bulundurmanızı tavsiye ederim. Çok sevdiğim dostlarımın inanılmaz keyifli işler çıkarttıkları şirketleri var onları da gönül rahatlığı ile tavsiye ederim. Yine, Instagramda HAPPY WORKSHOP ve ŞANS PARTİ ATÖLYESİ hesaplarına bakabilir oradaki kontak bilgilerinden kendilerine ulaşabilirsiniz.


Gelelim sadede;

Bir yaş doğum günü bebekler için oldukça zorlayıcı oluyor. Bir sürü insan, kucaktan kucağa zıplamalar, uykusuz geçen 5 saat ve sonsuz öpücük bide milyonlarca fotoğraf. Kendileri pek birşey anlamıyorlarda... Biz anne babalar bu organizasyonu kendimiz için yapıyoruz aslında biliyorum... ama napayım yani aylarca karnımda taşıdım bir yıl emek zahmet uykusuz baktım dimi? azıcık eğlenmek, sevdiklerimle vakit geçirmek benimde hakkım değil mi? :) Yani çok yoruldum ama bi daha olsa bi daha yaparım... bir yaş çok özel bir yaş bence. Mutlu gülen fotoğraflarla anılar bırakmak.













Benim içinse o gün hem anneliğimin birinci yılı, hem canım sevgilim Barış'ın 33. yaş günü hem de evlatlarımın ilk yaş günüydü. Öyle heyecanlıydım ki duygusallaşamadım bile. 
Anılarımda sonsuza dek keyifle saklayacağım, her anında mutlu olduğum, ne kadar sevdiğimi ve ne kadar sevildiğimi yeniden gördüğüm bir gün oldu. 

İyiki ailem iyiki dostlarım var... Hayat hep birlikteyken çok güzel :)

ayrıca...

İyiki doğdu Tombiler !!



7 yorum:

  1. yerim ben o Tombileri...İyi ki doğmuşlar, iyi ki dünyamıza gelmişler, hoşgelmişler...Eliz&Erde sizi çok seviyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl o tatlış teyzoşu yeriz biz 3ümüz 😂😂 iyiki geldin sayenizde ve sizinle güzel herşey 💓💓

      Sil
    2. Asıl o tatlış teyzoşu yeriz biz 3ümüz 😂😂 iyiki geldin sayenizde ve sizinle güzel herşey 💓💓

      Sil
  2. Masallah o tombililere. Gecenlerde gordionda gordum hemen tanidim fistiklari. Nice yaslari olsun... Yaziniza bayildim. Kizimin yaklaşan ilk yas dogum gunu icin ilham oldu bana;) sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz. Keşke konuşsaydık tanışsaydık. Gordion bizim ikinci evimiz sayılır umarım bir daha karşılaşırız sevgiler 💕

      Sil
    2. Çok teşekkür ederiz. Keşke konuşsaydık tanışsaydık. Gordion bizim ikinci evimiz sayılır umarım bir daha karşılaşırız sevgiler 💕

      Sil
  3. Insallah. guzel, aydinlik gunlerde karsilasiriz 😘😘

    YanıtlaSil